Možná jste si tím také prošli….jste podráždění a smutní z toho, jak se to mezi vámi a partnerem právě vyvíjí. Navíc i váš společný intimní život vyhasíná. Zažíváte lidově takříkajíc krizovku. Víte to. Nepotřebujete, aby vám to okolí ještě zdůrazňovalo. Nějak se z toho ale nemůžete vyhrabat. A přitom tak moc potřebujete obejmout a slyšet, že „bude zase líp“.

Právě v tento moment je velmi důležité si uvědomit – a to zde chci s vámi sdílet především – že tato krizovka je fáze sebepoznání. Toto uvědomění mě osobně totiž zachránilo partnerský vztah.
Fáze, kterou si do partnerského vztahu přivoláváme tím, jak se chováme a co vyzařujeme. Období, které nám může říct hodně o nás samotných pokud se sami sobě podíváme zpříma do očí. Tato etapa nás totiž většinou konfrontuje s našimi obrannými mechanismy (např. zda před hádkami s partnerem utíkáme nebo v takových situacích reagujeme agresivně a útočně). Dost pravděpodobně se nám nebude líbit, co se o sobě dozvíme. Partner nám totiž může zrcadlit nějakou naši vlastnost, kterou si neuvědomujeme (může nám např. vadit partnerova potřeba o sobě neustále mluvit a přitom my sami o sobě také neustále a rádi mluvíme🙂).

Naše vnitřní (temné a slabé stránky) já, které jsme doposud nechtěli vidět, začíná vyplouvat na povrch. Tyto projevy a pocity jsou v pořádku a dokonce žádoucí. Učí nás sebepřijetí, pokoře a hlavně sebelásce. Slabost, která nás posiluje.

Pokud právě takovým obdobím procházíte, zkuste se zamyslet, co vám ve vztahu chybí a čeho se vám nedostává. Pokud je vaší odpovědí například úcta, nedopřáváte si ji hlavně vy sami. Proto ji postrádáte i ve vztahu.

Nedostatek doteku, něhy a blízkosti můžete přechodně doplňovat relaxační nebo harmonizující masáží. Mně osobně nejvíce pomáhá shiatsu masáž🙂.
Pro posílení pocitu sebeuvědomění a sebepřijetí, které v této fázi sebepoznání potřebujeme, hodně pomáhají ruční práce. Práce na zahradě a kontakt s hlínou (síle elementu země coby symbolu rovnováhy a pevnosti), vaření, keramické dílny nebo si kupte třeba omalovánky🙂. Potřebný dopamin můžete doplnit i při pletení či háčkování. Pokud vás to táhne spíše ke sportu nebo tanci, sportujte/tancujte. Cílem je, aby váš mozek na chvíli vypnul a vy přenesli svoji pozornost do těla.

Výše uvedené techniky vám mohou pomoci ustát toto nepříjemné období. Pokud se právě v takovémto období nacházíte, přeji vám, aby vás posílilo a abyste nalezli cestu k sobě a své celistvosti.
Pokud máte jiné tipy, které zabraly vám osobně, budu ráda za jejich sdílení🙂.